söndag 24 januari 2010

I hate the snow

Jag är så trött på att springa i snö, is och snömodd. Det finns ju inte en chans att få bra tider, hur mycket man än kämpar på. Kollade in en niokilometersrunda jag har inlagd på jogg.se, och senast jag sprang den (i slutet av november) snittade jag på 5:25 km/min. Idag, när jag tog i som satan gick det inte snabbare än 5:52. Jag skyller allt på underlaget och isdobbarna. Jag är inte i sämre form än då, snarare tvärtom.

Man får bara hoppas att det man kämpar sig igenom nu (snövallar och isbackar) ger prima resultat för resten av våren. För så här kan vi ju inte ha det. I hate the snow. (Hahhah, klippet är från Crocodile Dundee, jag tänker ofta på det där I hate the bush, 1:42 in i klippet)!

2 kommentarer:

  1. fatta hur fort du kommer springa på barmark och med lättare kläder! som en gasell!

    SvaraRadera
  2. Man kan ju alltid hoppas! Eller... kämpa... i löpning kan man ju inte bara hoppas... här måste vi kämpa! ;D

    SvaraRadera