tisdag 5 januari 2010

Maxa

Nu är jag ganska frisk så jag skulle kunna jogga en kortis imorgon. Röd dag = springdag. Allt annat är pjosk. Men, jag har en gräns, och den är långt passerad när det är minus 15 grader. Jag får vackert vänta på varmare väder. Så är det bara. Men oj vad jag är sugen. Jag är så avis när jag läser på era springbloggar. Ni bara svischar fram med is mellan framtänderna, härligt att se!

Imorse småsprang jag till dagis men var tvungen att stanna, ansiktet frös ju till is.

Chefredaktören springer ute tills helvete fryser till is, och när det väl har frusit är jag säker på att hon går ut och småjoggar lite i alla fall. Om inte annat kan hon ju stanna inne och mäta både max- och minpuls.

4 kommentarer:

  1. det var för kallt hos er idag va? Här nere låg vi och pendlade på -15 hela dagen.

    SvaraRadera
  2. Så känner jag också. Jag vill inte springa när det är -15 grader ute. Det är på tok för kallt. Men skulle det kanske vara varmare än -10 så kan jag klart tänka mig det.

    SvaraRadera
  3. Mia: jag sprang mellan jul och nyår i minus6-7. Det gick jättebra. Men när jag sedan blev förkyld igen kändes det extra tufft i luftröreren... men jag vet ju inte om det hade med det att göra. Men den som väntar på nåt kul...

    SvaraRadera