onsdag 20 januari 2010

Morgonen och jag

Alla ni som säger: Jag skulle aldrig springa på morgonen! Ni kan fortsätta att ha den inställningen. Nu har jag provat åt er och det var hemskt.

Det var inte svårt att gå upp. Klockan sex är min vanliga gå upp tid. Kvart över drog jag ut. I snömodd. 50 meter ifrån hemmet fick jag mjölksyra. När jag sprungit fyra kilometer var mitt enda mål att inte börja gå. Då hade jag en kilometer kvar hem. Den var tung.

När jag kom hem räknade jag med att jag skulle sticka in i duschen på en gång. Men när jag kom hem låg jag avsvimmad på golvet innan jag kunde resa mig upp. Hungrig och svettig. Och helt slut.

Så nu vet jag. Morgonjogg är inte för mig. Men jag ska inte säga att jag aldrig ska göra det igen, för det kommer jag säkert. Är tiden knapp i veckorna och jag inte får ihop det på kvällstid... ja, då får det väl bli morgonpass. Hemska tanke. Jag kommer att kämpa järnet för att få ihop löptiden på kvällarna. För det finns en sak som är värre än morgonpass... och det är löpbandet på jobbet.

7 kommentarer:

  1. Hum. Låter trist! Jag sprang ju en del på morgonen innan jag fick Lillbusen. Tyckte det funkade iaf hyffsat! Mina hurtiga kollegor går ut på lunchen och springer en vända runt ån.

    SvaraRadera
  2. Huvva, jag klarar inte heller morgonlöpning. I morgon ska jag testa om jag klarar "Ass ´n Abs" klockan 07.00.

    SvaraRadera
  3. En vacker sommarmorgon när det är ljust - kanske - men nu - starkt jobbat!

    SvaraRadera
  4. ALDRIG! DET FINNS INTE PÅ VÄRLDSKARTAN!! ( vad är det för fånigt uttryck?!)
    Men jag har upptäckt att promenera i snabbt tempo i nästan löparkläder är jätteskönt! Det är mer kravlöst. Det börjar bli ett behov....
    Springa gör jag helst vid 21-22 tiden.

    SvaraRadera
  5. P.s. alla som springer på morgonen har min RESPEKT!

    SvaraRadera
  6. Yllet: bra där! Jag är en kvällsjoggare!
    frida: hahaha, äss and äbs. Hahah.
    Carina: jag kände mig rätt svag...
    Alis: min med!!!! Min bästa springtid är vid 14 eller vid 19.

    SvaraRadera
  7. Bra att veta, då testar jag inte på det där. :-)

    SvaraRadera