tisdag 12 januari 2010

Inte fartlek i minus sju

Idag har jag ett stort behov av ett löppass. Idag hände det grejjer på jobbet som gjorde att huvudet exploderade och impoderade - på samma gång.
Hade det inte varit så kallt hade jag gått ut och tokkutat. Men det klarar jag inte i den här kylan. Jag får nöja mig med att komma ut överhuvudtaget.

Det är inte optimalt att komma hem kl. 18, äta en supersnabb middag (som mannen min serverade direkt när jag kom hem) på ca 7 minuter och sen gå ut och springa kl. 19.30. Men så blir det ibland.

Funderar att hoppa på ett av Szalkais milprogram. Enligt det är det fartlek idag och det går ju bort. Får bli nån typ av sakta lunk med liten tempohöjning om det känns okej.

4 kommentarer:

  1. själv körde jag 30 min på löpband i dag, för att slippa all kalluft i lungorna. Lättare att hålla tempo också.

    SvaraRadera
  2. Bra! Skulle också vilja det men gymmet på jobbet är tyvärr inte ett alternativ för mig. För mycket biffar där och sånt gör mig obekväm.

    SvaraRadera
  3. Explodera och impodera...spännande? Det är då man har Devildriver i öronen :-).

    SvaraRadera
  4. Devildriver låter som nåt för mig just för tillfället.
    Impodera... ja... just det...

    SvaraRadera