tisdag 27 oktober 2009

Bullet

Jag sprang fort. I den evighetslånga uppförsbacken grinade jag rätt illa. Tänkte att jag skulle blogga om det, hur galen jag måste ha sett ut...

Om jag hade hållit det här tempot en hel mil hade jag gått i mål på 52 minuter. Det är stort för att vara jag. Jag har ju inte ens varit ute och sprungit 50 ggr sen i juli. Det här var gång 45 av 50. Alexia - är du med? (skrivet dagen efter: men hur räknade jag??? Rätt ska vara 37 av 50)

Räknade ut att när jag sprang första gången i juli la jag mig på ett tempo som jag hade sprungit en mil på en timma och 16 minuter. Men då gick jag ganska stor del av rundan. Vad blir det... en förbättring på 24 minuter. Så kan man ju visserligen inte räkna, för jag hade inte orkat en mil i det här tempot. Men kanske på Premiärmilen?

Lyssnade på den här grymma låten. Inte på repeat, men nästan.

4 kommentarer:

  1. värsta bra träningslåten!!! har kört box med den på repeat i princip. :)

    SvaraRadera
  2. För mig är den låten för evigt förknippad med fallskärmshoppning - den var soundtrack till filmen med mitt allra första hopp! Men jäklar vad man blir peppad av den.

    SvaraRadera