lördag 31 oktober 2009

Milen och jag

Jorå, nu är jag av med oskulden. Nu har jag tagit milen. Milen plus 80 meter. De där extra 80 metrerna kändes ska jag säga, så jag vill gärna inte avrunda neråt...

Jag gjorde det på 1:01:05 (snitt 6:04 min/km). Naiv som jag är trodde jag att jag skulle springa på mindre än en timma, så först när jag såg att jag sprang på mer så blev jag besviken. Men sen tänkte jag: Vem fan är jag att bli besviken på mig själv för? Nån måtta får det vara, jag var asbra ju! Och nu har jag en tid att jaga mot, nåt att slå.

Om jag hade haft en tidtagarklocka på armen hade jag nog kommit under timman, då hade jag hetsat lite på slutet, för krafter fanns. De sista metrarna är en jättebrant backe och en jättebrant trappa så där var jag ganska darrig. Banprofilsfunktionen funkar inte idag, annars hade jag studerat den noga och visat för er så att ni skulle kunna klippa ut och klistra in i era intresseklubbsböcker.

4 kommentarer:

  1. Hurra! Det var ju en asbra tid! Jag har sprungit milen rätt många gånger, men aldrig under en timme. Men så är jag bättre på att springa långt än snabbt.

    SvaraRadera
  2. Tack!! Jag är redan sugen på att gå ut igen... Så snart ser vi dig i maran... ;D

    SvaraRadera
  3. eh, satsar på en halvmara först...

    SvaraRadera
  4. Frida: det gör du HELT rätt i!!!!

    SvaraRadera