söndag 11 oktober 2009

Ge mig 400 till

Jag gick ut på min sjukilometersrunda idag. Jag hade en tanke om att förlänga den till en mil - så innan jag gick ut mätte jag upp en tre kilometerssträcka på jogg.se. Under turens gång insåg jag att jag mätt fel, för kort. Så jag fick utöka rundan ännu mer på måfå. Kom hem på 55:26 minuter, säker på att jag sprungit en mil. Gick in på Jogg och mätte upp. Näha, då missade jag milen med 400 meter. Fan. Snopet. Nästa helg tar jag den jäklen.
En bana som känns som 1,2 mil men som bara är 9,6 km.

4 kommentarer:

  1. Men så bra, den där rundan kan ju jag använda då jag bor nästgårds - inte för att jag springer men om jag nu skulle känna för det :)

    SvaraRadera
  2. Hon som gick: det finns jättebra rundor härom, tyvärr mest bara asfalt men det funkar! det är kul att man kan variera sig så pass mycket också.

    SvaraRadera