lördag 17 oktober 2009

Inte rädd

När vi var hos Sara på 40-årskalas var alla ickejoggare helt chockade över oss som joggar - hur vågar ni? Och så målade de upp hur många faror som helst som kan hända en när man är ute och springer. När jag sa att jag inte hört talas om nån som blivit överfallen under en joggingrunda ropade de att det hörde man minsann talas om jämt! Jag vill dock inte tro på dem. Jag springer inte i skogen när det är mörkt, det är lite läskigt. Men om man nu är en överfallare tror jag inte att man ligger i en blöt skog och väntar på en svettig tjej som kan springa fort. Då tror jag att man åker runt på t-banan och spanar in tjejer man kan överfalla när de går av.

6 kommentarer:

  1. Det är därför jag inte springer - för att jag är så himla rädd i skogen. Asfalt är inget för mig och mina knän. Samtidigt blir jag så sur på mig själv för att jag låter det hindra mig.

    Fast det är som du säger, när har man någonsin hört talas om någon som blivit överfallen i joggingspåret - näver äver.

    SvaraRadera
  2. Jag är mer rädd för grävlingar, dom kan ju springa skitfort. En gång blev jag jagad av en igelkott också.

    SvaraRadera
  3. Jag är inte direkt rädd, men på min vakt. När jag sprang längs Norr Mälarstrand en morgon satt en karl på en bänk och hade, så att säga, kul med sig själv.

    Har även sett blottare vid två andra tillfällen runt joggingstråken på Kungsholmen/Västerbron. Även om de håller sig för sig själva blir man illa berörd. Så fort jag ser en ensam man som står eller sitter längs min väg blir jag spänd.

    SvaraRadera
  4. Hon som gick: Trist. Men går du i skogen?
    Sara: de vilda djuren är icke att förakta.
    Maria: Iäkk!!!! Jag förstår vad du menar. Men som tur är har det ju inte med joggingen att göra. Det kan ju hända närsomhelst längs Norr Mälarstrand. Nästan bra att man är i springläge när man ser dem för då kan man bara lägga på ett extra kol. Annat som man skulle komma gåendes... och helt plötsligt börja springa. Snusgubbar är vidriga whenever!

    SvaraRadera
  5. tyvärr hänger det konstigt folk i springspår och i skogar också. i allafall norr om stan :P

    SvaraRadera
  6. LindaK: usch för dem. Men jag springer på.

    SvaraRadera