fredag 9 oktober 2009

Solsting

Jag gick upp på vinden för att hitta resultatet från 1994 års lopp (se inlägg längre ner). Det var bara att gå till lådan där det stod: Dagböcker 1994-1995.

Här kommer ett utdrag från dagboken:

Hej, 94.05.10, tisdag, kl.08.47
Jag är nervös inför loppet. Jag vill vinna men jag tror inte att jag är tillräckligt bra. Det är pinsamt att min ansiktsfärg inte kommer att vara den snyggaste. Jag vet inte hur jag ska ladda upp. Jag har aldrig sprungit ett lopp. Jag åt två deciliter gröt till frukost. Kolhydrater ska ju vara bra. Jag får väl äta gröt och bananer till lunch, och vatten.
Jag och Micke sprang banan häromdagen, vi sprang på 39. Jag vet att jag klara det på 35, det ska inte vara några problem. Jag vet ju hur banan går, var jag ska öka tempot och så. I Bredäng lägger jag på extra. Jävlar vad nervös jag är. Jag måste komma inom de fem bästa tjejerna. Jag vet att jag kommer inte sist iallafall.

Kl. 19.30
Nu är loppet över. Jag kom tredjen tjej, 34,15 min. Det var vidrigt. Solen var 200 grader varm. Mona vann (30 min) och Kine tvåa (32 min). Jag kom på 40ionde plats. Det var TUNGT! Men jag gjorde det. Jag sprang länge med en tjej i trean, men hon drog ifrån. Men när jag kom ner på Slingan satt hon i buskarna och grejjade med fötterna. Skoskav?
Jag tror att jag fick solsting.

4 kommentarer:

  1. hahahaha - underbara noteringar! Men gud vad alla springbloggar. Jag som inte ens springer efter bussen...

    SvaraRadera
  2. Ha ha, vad roligt att ha kvar gamla dagboksanteckningar sådär! Någonstans har jag kvar min första dagbok. Som jag skrev när jag var 7 år... Kanske skulle upp på vinden och citera lite i bloggen?

    Och nu blev jag ju inspirerad här. Att starta en separat träningsblogg. Dels för att hålla koll på träningen, men också för att skona de besökare på "vanliga" bloggen som faktiskt inte bryr sig det minsta om min träning.... Hmmm... Tack för inspiration!

    SvaraRadera
  3. Ordverifieringen jag fick sa "clens". Kändes som att den kallade mig för "klenis". En pik? Ett tecken???? :-O

    SvaraRadera
  4. Sara: jag ska se om jag hittar fler! Det kanske kan bli ett återkommande tema.
    Alexia: Dagbok är underbart! Jag har över 60 st... har skrivit regelbundet i "alla" år!
    Klenis: klart du ska starta en blogg! Jag kommer att hänga där i sånna fall.

    SvaraRadera