onsdag 11 november 2009

Morgonjoggaren

Imorse när jag gick till tbanan vid tjugo i sju blev jag omsprungen av en joggande kvinna. Det såg så härligt ut. Hon bara flöt gatan ner. Jag är ingen morgonjoggare. Jag joggar helst mitt på dagen... eller som idag, runt 20-tiden. Och appråpå flyta... när jag sen åkte över Skanstullsbron såg jag ner i Eriksdalsbadet och där simmades det längder en masse.

Idag gick det bra. Jag tyckte jag pinnade på ganska bra. Jag har börjat kolla ut när jag har exakt en kilometer kvar hem och den kilometern springer jag så fort jag nånsin orkar. Kul nu när jag kan klocka den. Den slinga som jag sprang idag är dock lite otacksam den sista kilometern eftersom det ser ut såhär då:


Det var segt uppåt, mjölksyra och andnöd. 5:23 tog jag sista kilometern på. Målet är fem blankt. Den dagen ska jag äta kokostoppar för att fira.

4 kommentarer:

  1. Ah, kul upplägg, jag ska också kolla upp sista kilometern på mina rundor och försöka spurta där. Men fem blankt lär det inte bli!

    SvaraRadera
  2. Hehehe, jag är långt därifrån jag med. Men jag ska försöka nå dit på sikt!

    SvaraRadera
  3. japp, man måste ju ha mål!

    SvaraRadera