tisdag 9 februari 2010

Våga pressa

När jag är helt slut och helst bara vill stanna och dö så tänker jag på Anders Södergren.
Jag läste ett repotage om honom i Runners world och där säger han såhär:

"Det är många som aldrig prövat att verkligen ta ut sig till max. Många ger sig kanske tre nivåer för tidigt för att man tycker att det är obekvämt eller obehagligt. Jag tror att många kan lära sig något av att verkligen våga pressa sig själv till smärtgränsen. Den ligger längre bort än vad man tror."

Så när jag känner att jag inte orkar mer, då tänker jag på Anders Södergren och så pressar jag mig ännu lite till. Funkar verkligen för mig.

Förresten chefredaktören, är han inte lite lik Snyggpolisen på nåt sätt?

5 kommentarer:

  1. Hmm, precis så där vill jag testa mig... men det är som om jag inte vågar... nej, jag måste testa för jag vet att när det är dags för Blodomloppet t ex vill jag ju så gärna spurta i slutet.

    SvaraRadera
  2. Testa! Du kommer inte att ångra dig. man kan mer än vad man tror!!!!

    SvaraRadera
  3. Åh, jag har använt mig av samma tanke när jag blir riktigt trött, jag brukar tänka att så länge benen bär så orkar man öka en bit till :D

    SvaraRadera
  4. En gång i tiden var jag och en sån som sprang...lite lopp och så orienterade jag och min fd och jag tränade ihopa och en gång sa han till mig: "Är du rädd för att bli trött eller vad är problemet?" Det kan jag tänka på när jag tränar idag :)

    SvaraRadera
  5. ÄtaTränaKämpa: Bra tänkt!
    Milla: Hahah, så ska jag också tänka. Bra sagt faktiskt eftersom det är grymt irriterande att höra det från nån.

    SvaraRadera