söndag 7 februari 2010

Jag ska

Ja... det är väl så att de dagar man helst inte vill springa av någon anledning (mensvärk, trötthet, hata moddhet mm) är de dagar man VERKLIGEN ska gå ut. Det är då man ska göra det. Så jag gör det. Om några timmar. Kemis ska ta 8-kilometersrundan först. Ska bli spännande vad han får för tid eftersom han ansåg att det gick alldeles för sakta när vi sprang ihop. Själv hade jag siktet inställt på milen. Men eftersom jag får psykbryt på modden tar jag Gubbängsfältet runt, två varv, (kortare än en mil) för där är underlaget bäst.

Modden jag hatar
modden jag ratar
isen jag fruktar
magen den buktar.

(nu lät det ju som om jag var på tjocken men det är jag ju inte, eftersom jag har mensvärk. Det är maten i magen som gör att den buktar)

2 kommentarer:

  1. jag lessnade på modden och tog ett skidpass i stället! mycket trevligare.

    SvaraRadera
  2. Jag skidar inte, men det låter som bra i dessa tider.

    SvaraRadera