söndag 16 maj 2010

Flyssen

Jag kan inte förklara hur underbart det var att springa 3,34 kilometer i sexminuterstempo.
Jag har - på riktigt - haft abstinens. Men nu sitter jag här svettig och glad.

Jag har inte ens en tillstymmelse till ont i halsen. Känns som en befrielse eftersom jag inte har kunnat svälja på en vecka. Det roliga var ju att jag var helt säker på att det var pollenallergi. Min kollega sa: Men det kanske är halsfluss...
Jag bevarade henne med turreattityd: Va? Skulle JAG få halsflyss? Eh, yrsäkta men, va? Jag? Halsflyss?
Sen smög jag iväg till en spegel och gapade och mycket riktigt... hela halsen full av vita prickar. So much för pollenallergi.

3 kommentarer:

  1. Gött! Nu är det nya tag då... :)

    SvaraRadera
  2. Jajjamen, imorgon ska jag ut igen! Frisk?

    SvaraRadera
  3. Jag mår bra, men det känns tjockt i halsen fortfarande. Men jag har några dagar på mig till lördag...sen kan man kanske bara ta en liten lätt jogg...ändå? ;-)

    SvaraRadera