lördag 20 mars 2010

Kort runda, många tankar

Jobbat hela dagen, trots helg, och imorgon ska jag dit igen. Så jag behövde verkligen springa av mig lite. Trots att jag har skitont i ryggen (sånt där ont som inte går att massera bort utan måste knäckas bort. Ringde kiropraktorns telefonsvarare idag )och var jättetrött kom jag ut. Och det var ju vår. Klockan var närmare 18, det var ljust och helt isfria gator. Ingen mössa, inga vantar och bara linne, t-shirt och lite tjockare långärmad tröja. Och halsduk. Och byxor såklart.

Jag sprang på i ett lugnt och behagligt tempo och när jag kollade på klockan förväntade jag mig ca 20 minuter, men det var i själva verket 17. Bara sådär, utan ansträngning sprang jag på 5:17. Så jäkla skönt. Jag spurtade visserligen på slutet och var säker på att jag skulle kräkas när jag kom hem... så helt utan ansträngning kanske är att ta i.

3 kommentarer: