söndag 28 mars 2010

Sexminuterstempo

Läser senaste Runners world. Först läser jag ledaren. Claes Runheim är i exstas över att allt fler testar löpning. Lite senare i tidningen intervjuar han en ultalöpare som springer 100 km i i fyra-minuterstempo. Och då klämmer Claes till och ifrågasätter om sex-minuterstempo ens kan kallas för löpning. Nej Claes, för att ens få snöra på sig skorna så måste man vara en sån som springer med ryggskott, springer med snön upp till armhålorna, inte äter och är så där skäggigt cool som du Claes. Först då får man kallas för löpare. Mesar som håller sexminuterstemop göra sig icke besvär. Ut ur spåren latmaskar.

6 kommentarer:

  1. Oki...då får jag nog lägga av med löpningen.
    Om nu 6 min tempo är för slött.

    SvaraRadera
  2. Mia: ja, nu får det vara nog! Sluta genast. Du kan väl köpa ett par ECCOskor och ta en stilla prommenad genom kvarteret så att Claes slipper möta dig i spåret.

    SvaraRadera
  3. Japp, det får bli så...

    SvaraRadera
  4. Hej. Gilla din blogg!

    Det där reagerade jag också på! Störigt uttalande.. Hjälper det om man norrlandssnyter sig när man springer i 6-tempo, då är det lite mer löpning va? Hm, jag ligger risigt till, kanske borde börja prenumerera på "walk" istället om det finns en sån tidning?

    SvaraRadera
  5. Ta ur spettet ur ärslet Clarre! Säger jag.

    SvaraRadera
  6. Lillan: Tack! Hahhaha, ja raggarrsnytning ger extrapoäng. Hahah, Walk!!! :D
    Yllet: Eller hur!

    SvaraRadera