måndag 5 april 2010

Hästhavre

Det blev i alla fall en bra start på april. 25 kilometer betade jag av i påsk.

Idag var det en mil. Mitt pers på milen är 54.10 (på träning så det är ju inte helt vetenskapligt). Idag blev det 55:29. Jag undrar hur fan jag fick till den där 54:10-tiden egentligen. Hade jag ätit hästhavre eller? Vid sju kilometer sänktes mitt tempo betydligt men jag lyckades shapa upp mig mot slutet.

Jag tvingade ut Kemisten också. Han är ingen van milare (som om jag är det...) men nu börjar Kungsholmen runt närma sig så det är ju bra om man har sprungit en mil nån gång innan loppet. Det blev inte Sub 40 på första försöket.

2 kommentarer:

  1. Hjälp! Du är så himla snabb. Jag fattar inte hur jag ska komma under timman på milen. Speciellt inte under träning.

    SvaraRadera
  2. Det är bara att springa fortare Mia! ;D
    Du klarar under timman snart!

    SvaraRadera