lördag 17 april 2010

Majl

Idag blev det en mil tillsammans med Kemisten. Jag sprang en runda jag sprungit förut men för Kemisten var det helt nya områden... Vårberg, Skärholmen, Sätra och Bredäng. Så han var tvungen att hålla min fart i sju kilometer, sen hittade han hem på egen hand. Han kom i mål fem minuter innan mig. Jag klockade in på pers med tre minuter (på den rundan alltså). Strax efter 58. Det är en bra tid för mig eftersom det är hell on earth-kuperat.

Det var en jädra motvind stundtals, kändes som om man kunde luta sig allt vad man kunde framåt och ändå inte falla.

Imorgon blir det en kort snabb runda.

7 kommentarer:

  1. Du är beundrad som springer i blåst!

    SvaraRadera
  2. Alis: ja... motvind är det värsat som finns. Och speceillt nu när det blåser sand och grus... :S

    SvaraRadera
  3. Uj, bra jobbat!
    Här på landet skulle jag svälja ner en åker pga all jord och grus som flyger runt för tillfället.

    SvaraRadera
  4. Mia: nu jädrar har det kommit storm och oväder hit också... men det var bara blåsigt idag på dan.

    SvaraRadera
  5. HÄrligt! Jag sprang också i motvind i går, men inte så fort eller så långt. I dag tänkte jag ta långpass (15k) om tygen håller.

    SvaraRadera
  6. Frida: hoppas att de håller!

    SvaraRadera
  7. De höll! Slog till på personbästa också!

    SvaraRadera