fredag 25 december 2009

Frisk

Jag gjorde det. Jag är så nöjd, jag är på G igen. Efter två veckors uppehåll är jag återigen frisk.

Det var moddigt, det är tungt att springa i. Jag har ju inte sprungit i snön. Den kom när jag var sjuk.

Jag tog en av mina favoritrundor, en flack skön bana. Tanken var att jag skulle springa det kortare varvet men väl ute kändes det så pass bra att jag sprang vidare.

Många blogginlägg skrevs i huvudet under rundan, de handlade om detta:
- Att min nya tränings-bh är värdelös.
- Att jag blev trött i benen efter 25 minuter.
- POSE-metoden.
- Att jag skrev blogginlägg...
- Att jag sprang väldigt långsamt. (vilket jag faktiskt inte gjorde med facit i hand, jag trodde jag snittade på ca. 6:45 när det i själva verket var 6:15).
- Att det är så befriande att inte springa för att jaga kalorier utan för att springa för att man vill - och att man vill snabbare och bättre på att just springa.
- Att jag glömt snorpapper... vilket innebar att jag var tvungen att raggarsnyta mig massor av gånger och sen torka av resterna med vanten.
- Att det är underbart att känna snöflingorna smälta mot sina varma kinder.



Lucka 25.

3 kommentarer:

  1. Härligt!! Skönt att du är frisk igen!!

    SvaraRadera
  2. Härligt jag önskar att jag ville springa ute i snön nu, men jag går....

    SvaraRadera
  3. Yllet: äntligen!
    Alis: snart springer du! :D

    SvaraRadera