onsdag 30 december 2009

Älska Löplabbet

Det finns ju bloggar som inspirerar. Petra på SvD har en sån. En sån där blogg som jag verkligen längtar till att den uppdateras! Och som en äkta follower så gick jag idag till Löplabbet i Farsta och köpte sånna här. Och där hade de rea på kläder. Så jag köpte en NIKE-tischa för en hundring och löpartajts till våren. Jag letade efter en rumpvärmare också men hittade inga hotpants som jag kunde förlika mig med så jag drar på mig ett par tajta boxershorts över trosorna istället.

När jag hade betalat för mina broddar, kläderna och ett par nya vantar frågade jag nåt om broddarna. Då berättade försäljaren att han har fått känningar på sidorna av fötterna av dem, att de liksom klämmer ihop fötterna lite och det kan kännas om man har breda fötter! Och det har ju jag! Jättebreda. Så då plockade han fram ett par som jag fick låna. Han sa: ta ett varv i dem här så får du känna hur de känns. Så lämnar du tillbaka dem efter nyår.

Man bara älskar Löplabbet.

Och det kändes mycket bra. Jag lät ju som en armé pensionärer när jag kom springades men de fäste bra på de snöiga moddiga isiga gångbanorna.

2 kommentarer:

  1. Vilken service! Var också och köpte ett par broddar idag; fungerade jätte bra!

    SvaraRadera
  2. Snorkkis: ja man måste ju bara älska den typen av affärer! Visst funkade det bra!

    SvaraRadera