söndag 19 september 2010

Petras frågor

Jag snorpar Petras frågor och svarar på dem.

1. Beskriv din träningsbakgrund lite kort. Varför började du löpträna?

Jag spelade volleyboll i sex år, la av i trean på gymnasiet. Efter det började jag jogga men på grund av utomlandsflytt så la jag av. Började sen på Friskis och körde det i många år. Började springa igen för ett år sedan.

2. Vad är det roligaste med löpning?
Att det är så lättillgängligt. Och att det ger så snabbt resultat på både fysik och psyke.

3. Hur tränar du på ett ungefär?
Jag tränar bara löpning. Man borde variera sig men det gör jag inte... Målet är att springa tre gånger i veckan. Varierar längd efter humör. Har en trekilometersrunda som jag tar när jag inte har nån lust.

4. Har du några förebilder inom löpning och i så fall vilka?
Inga förbilder men inspirationskällor. Det är länkarna i min länklista...

5. Vilka är dina mål med löpningen?
Att aldrig lägga av. Därför vill jag hålla det på en lagom nivå och verkligen få in det i ryggmärgen.

6. Ditt bästa motivationstips?
Att man får ett najsare äs än vad man hade innan...

7. Favoritskor?
Jag har bara ett par. Orkar inte gå ut i hallen och kolla... eller jo... vänta. Saucony. För breeeeeda fötter.

8. Lyssnar du på musik när du tränar?
Jag gjorde förut men i februari gick mina hörlurar sönder och då blev det inga nya. Annars mest rock, typ Nickelback. Blandad med Lady Gaga och 90-talstrance.

9. Dina bästa råd till den som vill komma igång med löpning?
Börja med att bara komma ut några gånger. När du sprungit under en tid (månader) så börjar du lägga upp mål. Och, man måste inte springa lopp. Jag gör det inte, jag behöver inte det för att vara motiverad. Om du bli sjuk, ge inte upp. När du är frisk igen är det bara att springa iväg.


2 kommentarer:

  1. Kul idé!
    Vill bara säga att du är en bra inspirationskälla till mig.
    Du får mig att försöka mig på kortare snabbare distanser. Tack!

    SvaraRadera
  2. Mia: Tack snälla! Kul! Svara själv vettja!

    SvaraRadera