fredag 3 september 2010

Målblaj

Mitt stående mål är att springa tre gånger i veckan. Hur ska jag hantera min målsättning de veckor de inte blir av? Den här veckan har jag varit lite halvkrasslig. Var ute i måndags och det gick bra, men jag sprang kort. I tisdags var jag inte ute eftersom jag var ute på måndagen... (?). I onsdags var jag ensam hemma med barnet. Igår var det pubkväll med jobbet. Idag är vi bjudna till kompisar. Imorgon hade jag eventuellt planer på att springa hem från jobbet (ja... måste jobba imorgon lördag) men den planen sprack när min kompis bjöd över mig på bebistitt (en vecka gammal bebis vill man ju inte missa). På söndag är det släktträff, hoppas att jag får till en runda på söndagskväll.

Om jag springer både lördag och söndagkväll blir det tre rundor. Ännu har jag chansen. Men det lutar åt att det bara blir en gång till den här veckan.

4 kommentarer:

  1. Ett mål är ett mål att sträva efter, inte något man slaviskt måste följa...

    SvaraRadera
  2. Alis: nej, inte slaviskt det är inte bra. Men jag vill ha en målsättning som jag kan uppfylla, jag vill inte ha en orealistisk målsättning och vara besviken på mig själv att jag inte ens har haft en chans att uppfylla den, vecka efter vecka. Inge kul, passar inte mig.

    SvaraRadera
  3. Då kanske du ska ändra målsättningen... :) Minska antalet per vecka men lägg till bonuspoäng på extraturer. Det är ju inte kul att gå runt och vara besviken på sig själv varje vecka.

    SvaraRadera
  4. Ja alltså, har jag målsättningen tre per vecka är det ju bra - för det kan jag ju uppfylla. Det var det jag menade. Om jag har högre målsättning så kommer jag att vara besviken och jag VILL uppfylla min målsättning varje vecka. Så jag strävar efter att springa tre per vecka och jag vill uppfylla det.

    SvaraRadera