fredag 26 augusti 2011

Tankar en fredagskväll

Maten går det bra med! Motionen desto sämre. Var ute på en prommis idag, 35 minuter. Men annars har jag annat för mig. Kom på att jag har ju kvar spinningcykeln i pannrummet. Måste fundera ut vad som är rimligt att köra på den. Jag är noga med att sätta upp mål som jag kan klara av. En del menar ju att man ska sätta upp mål som är lite mer än de tror att de ska klara av. Så är inte jag när det gäller motion.

Jag tänker, en timma, en gång i veckan. Är det rimligt för mig? Om jag kör så på test i tre veckor och sedan utvärderar... det är nog ett alternativ. En timma låter dock jobbigt... kanske 45 minuter i stället.

Och som vanligt tänker jag: vad gör jag när jag inte har uppfyllt ett mål? Ignorerar jag det och skiterisamma... eller funderar jag ut en ny målsättning som gör att jag lättare klarar den och gläds åt att jag klarar det.

2 kommentarer:

  1. Det där med mål. Låga eller höga. Det finns de som säger att höga mål får en att bli kreativ och spänna bågen. Fungerar inte för mig - jag känner mig mest misslyckad när jag inte klarar dem. Lagom är bäst. Liksom :-)

    SvaraRadera
  2. Ja precis. Att på egen hand se till så att man alltid känner sig om en nolla - nä, det är ingen bra metod.

    SvaraRadera