söndag 7 augusti 2011

Inget unn

Måndagen den 15 augusti börjar jag min jakt på att gå ner de kilon som jag vill. Jag kommer att köra en LCHF-baserad kost med GI-inslag (eftersom jag ammar och ska äta kolhydrater). Jag är peppad och har scannat av LCHF-butiken och en massa recept för att kunna skriva veckomenyer.

Min tanke är att köra strikt i en månad (fyra veckor). Se resultatet och sedan modifiera lite efter det. Med strikt menar jag bland annat att jag inte unnar mig nåt alls under den tiden. Och eftersom jag kört LCHF sedan i julas vet jag att det är inga problem. Man får äta så mycket och så gott så det behövs inget unn.

Så idag åt jag en kvällsmacka, bara för att jag får.

6 kommentarer:

  1. Jag är lite sugen på att göra det samma. Med GI-inslag. Behöver lite kolhydrater för löpningen. Tänkte köra med kolhydrater den dagen jag ska träna...Är det fel?

    SvaraRadera
  2. Jag tror nog att man ska sprida sina kolhydrater jämt istället. Så skulle i alla fall jag välja. Det man ska vara medveten om är att nästan alla som börjar med LCHF gör en period med sämre resultat i löpningen, men sen går det bättre.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag upplevde det i höstas...försökte köra i några veckor men orken tröt, så där lagom inför Lidingö 15 km.

    SvaraRadera
  4. Inför Lidingö var ju ingen hit!
    Jag har Björn Ferrys bok, har du läst den?

    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=911303314X

    SvaraRadera
  5. En kollega hade med den till jobbet idag. Verkar lätt och bra. :-)
    Själv har jag LCHF - husmanskost av Anna Hallén (tror jag den heter). Fast jag får nog inte köra ren lchf utan som du rekommenderar, jämt fördelat. Mindre varje dag tills efter LL i år också.

    SvaraRadera
  6. Den har jag också. Föredrar den framför Ferrys, det är för mycket viltkött i den.

    SvaraRadera