måndag 19 juli 2010

Ryggen

I förrgår kväll började jag plötsligt ömma på ryggraden, i svanken. Funderade på hur jag kunnat slå i ryggen så pass att jag fått ett blåmärke där.
Igår när jag var ute kände jag en mild smärta varje steg jag tog men tänkte inte mer på det. Under kvällen blev jag superöm och kunde inte ens luta mig bakåt i soffan för det gjorde så ont. Kändes som om jag blivit slagen med ett basebollträ rakt över svanken. Typ.

Idag hade jag kiropraktortid och han konstaterade att jag hade gått ut för hårt... 12 kilometer är inget man betar av efter nästan fyra veckors stillasittande. I alla fall inte när man är en gammal käring som jag, a 33 år.

Han ordinerade mig iskyla på det ömmande stället (inflammation) och promenader. Promenader my as säger jag. Då sa han att jag fick jogga lugnt och kort om jag ville. Med betoning på LUGNT och KORT.

/Pensionärskroppen

4 kommentarer:

  1. aj aj aj! inte bra alls! nu måste du verkligen ta det lugnt så det inte blir värre.

    SvaraRadera
  2. Mia: jag sitter med ispåse på ryggen just nu. Nu motar jag Olle i grind.

    SvaraRadera
  3. Pensionärskroppen...lilla söta vän du vet inte vad du pratar om nu :-)...och klapp klapp på huvudet.

    "En fot i graven-foten"

    SvaraRadera
  4. Carina: tack för klapp! :D

    SvaraRadera