torsdag 14 juli 2011

Tillbaka

Det är inte så att jag börjar obsessa om min kondis så här när dottern bara är fem dagar. Det vore galet. Men min kondis är verkligen i botten. Och det är ju inte så konstigt. Jag fick grym foglossning i v. 16. Som tur var fick jag världens bästa akupunktör i v 20 och foglossningen var som bortblåst. Men jag kunde inte röra mig mer än vad som krävs i vardagen, dvs ingen riktigt motion.

Jag gick inte upp supermycket i vikt. Jag vet inte hur mycket, jag vägde mig inte de sista två veckorna och jag tänker inte väga mig förrän två veckor efter förlossningen. Men jag tror att jag närmade mig runt 20 kg tillslut. Vet inte riktigt. Från ca 64,5 till 80 typ, i runda slängar.

Idag gick vi till lekparken. Och jag känner verkligen hur svag jag är i ryggen. I svanken. Och i benen. Och i armarna. Ska bli spännande att bygga upp kroppen igen, sakta men säkert.

Tänker att jag kan börja jogga så smått sent i höst kanske och sen i vår vill jag köpa en joggingvagn. Om allt går som det ska med bäckenbottenmuskler och allt vad det är.

Men idag startade jag i alla fall med en kort långsam promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar